Blog

Plán zněl jasně, zdigitalizovat účetnictví klientů do 30.6.2022
K 10.7.2022 96٪ klientů plně digitalizováno.

Pozdě, ale přeci…;) Já i toho posledního přesvědčím. Do konce léta ho přesvědčím. ☆☆☆☆☆☆ To víte, 100% je 100%


Díky wflow.com za opravdu mocný nástroj, bez vás by to nešlo. Na jednom místě mít vše, účetní doklady, smlouvy, schválení. SUPER

Když jsme na konci roku hledali nástroj na digitalizaci účetnictví a document workflow, chtěli jsme si ušetřit čas – hlavně náš čas. A možná i trošku zvýšit marži… Znáte to, hamižnost.

O půl roku později můžeme říci, že čas nám to opravdu šetří. Bohužel nám náklady rostou, však víte proč. Takže to s marží není kdoví jaké.

Hlavně, ale nemusíme zvedat ceny kvůli inflaci. 🙂 A to nás v BFC GROUP těší, možná víc než honba za vyšší marží.
Takže ceny můžeme nechat stejné 🙂

V případě, ze byste už nechtěli řešit účtenky, posílání dokumentů účetní, ukladání je někam k nim na disk. Neustálé dohady, že jste to neposlali atp. Máme pro vás vážně skvělý nástroj. Ať už používate naši #POHODA nebo #Helios.

Víc o našich službách se dozvite zde 🙂 www.bfc-group.cz

Když se řekne léto, nevím proč, ale jako první se mi vybaví slovo BUDGET.
🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

V podnikových financích se pohybuji dlouho. A už jsem jak ti Pavlovo psi :D…
Vždy to bylo to samé… Tisíce a tisíce tabulek v excelu… Vlastně nás to i bavilo, ale technologie šly dopředu.
Takže letos končíme s excelem, budeš nám chybět ;-).
Vítej #FIMIS a #EQUANTA. Doufáme, že staršímu bratrovi #Excel neuděláte ostudu.
Co nás na obou software baví, je to, že nemusíme už řešit integritu dat, a tak než do nekonečna upravovat vzorce, můžeme se soustředit na plánování. Což při vzrůstajících cenách vstupů je požehnání pro klienty. Můžeme se tak více soustředit na plánování a modelování, bez toho, že bychom se báli, že uděláme chybu… A hlavně, dokážeme zpracovat data ze skoro všech běžných účetních SW. Takže nejsme omezeni, jen námi užívanými SW, případně složitě si přemapovávat naše reporty. 🙂

Chcete také komplexní analýzu, a profesionálně zpracované plány pro rok 2023?
Obraťte se na nás. https://lnkd.in/e5pJdEh6 Ať rok 2023 uvítáte připravení.

Znáte to Q1 je král… 🙂

#bfcgroup #poradenství #controlling #reporting
BFC GROUP

Neuvěřitelné, neuvěřitelné, neuvěřitelné.
🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
Kolik peněz dokáže průměrný podnikatel investovat do softwareového vybavení firmy a pak jej nevyužívat.

Přišel za mnou jeden klient, že už neví jak dál, že má spoustu různých nástrojů na řízení všeho, ale že mu to nefunguje.

Analýzou jsem přišel na 7 různých nástrojů / programů, které ke své činnosti používal, nebo chtěl používat. Ano, čtete správně – chtěl používat. (Koupil licenci, program otevřel a už dál nikdy nepoužil).

Říkáte si, proč o tom píši. Pan jednatel je přesně ten důvod, proč vznikl nápad založit společnost BFC GROUP, tedy nabídnout expertní znalosti a zkušenosti z oblasti managementu a finančního řízení právě podnikatelům.

Ono se to zdá poměrně jednoduché nainstalovat si program a řídit firmu dle tabulek. Za tu dobu co se v praxi pohybuji, jsem přišel na to, že sebelepší program bez dobré implementace či interpretace výsledků je jen program.

Jestli mám nějakou vizi, kterou bych chtěl v českém podnikatelském prostředí změnit, je právě to, že využití služeb odborníků není hanba, ale odměna za to, že jsou dobří a že nemusí na vše být sami.

Jak jste na tom vy? Kolik nástrojů využíváte a jste spokojeni?

#bfcgroup
www.bfc-group.cz

Léto = Okurková sezóna?
😂😂😂😂😂😂
Vůbec ne, děje se toho hodně.

Léto vždy znamená pět věcí:
✔vysoké venkovní teploty,
✔závislost na klimatizaci,
✔dovolená,
✔zhodnocení první poloviny roku,
✔příprava rozpočtů pro rok následující rok a plánování.

Jak to bývá v životě zvykem, vše má souvislost.
1) V letních měsících je obvykle teplo.
2) Vlivem vysokých teplot se potřebujeme ochladit, abychom přežili do doby, kdy opustíme kancelář a budeme moci vyrazit na
3) dovolenou.
4) Na dovolenou se dá vyrazit pouze, když jste si dokázali vydělat dost peněz na zasloužený relax.
5) A abyste dokázali vydělat dost peněz, je vhodné připravit si plán, který dodržujete.

S vyřešením prvních tří kroků vám bohužel nepomůžu. Na to jsou lékaři, rodina, přátelé, či v poslední době hromady koučů. (Už mívám strach otevřít i ledničku, aby na mne nějaký nevyskočil).

Co je možná ale důležitější problém k řešení, se kterým již dokážeme v BFC GROUP pomoci, je pravidelný reporting a zhodnocení finanční situace vašeho podniku, a pak vhodné plánování a rozpočtování.

Ze své praxe se setkávám s podnikateli a firmami, které vůbec netuší, jak se jim firma vyvíjí. Nejvíc mne zaráží ti, kteří neznají ani své obraty, ale z hlediska řízení firmy je důležité sledovat i mnoho dalších ukazatelů. Ze studií si pamatuji asi 100 různých ukazatelů, většina je jich jen dílčích, či doplňujících. A pro malé a střední firmy do jisté míry nepodstatné. Klientům zpracováváme vždy ty hlavní, které jim pomohou při řízení. Bohužel kolikrát v prvním roce spolupráce nemůžeme využít ten největší poklad. A to srovnávání plánů / výhledů se skutečností?

Proč, protože řada podnikatelů z řad malých a středních firem vůbec neplánuje. Přitom je to jeden z nejdůležitějších prvků řízení. Za mne osobně ten nejdůležitější.

Určitě jste slyšeli, že nejdůležitější je vize a mise podniku. Ano, je to tak.. A víte co je finanční plán?

Právě ona vize, jen je konkrétněji rozpracována do plánu.

Zdá se vám to složité? Není, jen je to komplexní práce.
V případě, že byste chtěli posunout vaše finanční řízení o krok dále, kontaktujte nás a nalezneme řešení pro vaši firmu a váš dlouhodobý růst.

My v BFC GROUP s vámi rádi projdeme celou problematiku, začneme pravidelně zpracovávat vše potřebné pro řízení a vám uvolníme ruce na samotnou práci a na to, aby vaše příští dovolená mohla být klidnější, delší, či dále 🙂

https://lnkd.in/emYWuJ44


#bfcgroup

Na jedné podnikatelské networkingové akci mi byla položena otázka:
🤔🤔🤔🤔🤔
Jakou motivační knihu jsem nedávno četl nebo bych všem doporučil přečíst pro jejich podnikatelský rozvoj.

Má odpověď se ale nikomu moc nelíbila.

Jsou tři, víc již už vážně leta nečtu:

1️⃣ Účetní kniha,
2️⃣ vkladní knížka,
3️⃣ Malý princ.

Přitom je považuji pro podnikatele za tři nejdůležitější knihy, které by měli pravidelně číst. Bohužel vím, že se to děje tak málo.

Jsou neuvěřitelnými zdroji vědění, jen mají své mínusy.

✔ První zodpovídá zejména otázku Co?
🚫Jen je psaná hodně zvláštním dialektem.
✔Druhá poodkrývá otázku Jak?
🚫Bohužel je poměrně zastaralá a dost často se k ní online nedostanu.
✔Třetí řeší otázku Pro koho?
🚫 Její čtení zabírá dost času a občas dovoluje různé i nesprávné interpretace.

🤔🤔🤔🤔🤔
Každopádně tyhle tři otázky mi dost připomínají fundamenty podnikání a každé ekonomické činnosti vůbec, ne?

😜😜😜😜😜
Chápu, že všechny tři jsou psány dost těžkými dialekty, kterému málokdo rozumí. Já osobně se prví dva dialekty učím už přes 20 let, a občas si musím vzít slovník. A ten třetí, jakkoliv si myslím, že jej již ovládám dobře, mi vždy ukáže, jak hluboce se mýlím.

😉😉😉😉😉
Schválně, kdy jste je četli naposledy? Máte první dvě knihy dostupné od vaší účetní v ten správný čas? Používáte je pro své rozhodování? Skutečně jim rozumíte, nebo se máte na koho obrátit, kdo jim rozumí? A co tu třetí? Máte vize napsané a čtete v nich často? Nepotřebuje revizi?

Právě proto, abyste se nemuseli učit řeč kmene účetních, vznikla společnost BFC GROUP. My vám pečlivě účetní knihy připravíme za pomoci moderního jazyka, reporty připravíme moderním způsobem za pomoci aktuálních nástrojů, aby byly co nejvíce aktuální. A otázky formulací vizí, připravíme společně s vámi, aby vás poučky nesváděli z cesty jejich dvousmyslnou interpretací.

#bfcgroup
 
Ondřej Havelka – Krize sem, krize tam 😁😁😁😁😁 Minulou středu jsem jel na jednu schůzku z Prahy až do Ústí. Čerstvě jsem dotankoval auto benzínem, mám 60 litrovou nádrž, takže jsem měl ten pocit utrácení na „milionáře“ v době krize. ➡Sednul jsem do vozu a vyrazím, asi po 15 km, mne už přestalo bavit poslouchat rádio, (požár v Hřensku, inflace, covid, válka …) 😂Vložil jsem do přehrávače náhodně jedno z pár CD, co v autě ještě vozím, a rádio prostě vypnul. Když jsem už byl asi 30 km před Ústím nad Labem 🤷‍♂️ obloha se najednou zatáhla jak v hororu, 🤷‍♂️ začal se vkrádat pocit, že už nikdy nebude lépe, 🤷‍♂️ dýchat se nedalo, jak byl vzduch nasycený kouřem. 🤷‍♂️ do toho začalo ještě pršet jak při začátku potopy světa 🤷‍♂️ a z přehrávače Ondřej Havelka a jeho Krize sem, krize tam… 😮😮😮😮😮 Jak dekadentní. 🚗 Čas mám dobrý, 🚗 dálnice překvapivě volná, 🚗 190 koníků si spokojeně poklusává, 🚗 zapnutý tempomat na 120 kvůli spotřebě 🚗 a hlavně spousta a spousta času na sebelítost. 😄😄😄😄😄 ❌Prvního černého Petra jsem si vytáhl v roce 2009, kdy jsem promoval. ➡Ano, tehdy vrcholila první světová finanční krize. ❌Druhého černého Petra jsem si vytáhl v roce 2014, kdy jsem si založil své OSVČ podnikání, jako Ing. Michal Ševčík, CAE. ➡a vrcholila druhá světová finanční krize. Jak příznačné? ❌No a proč bych si teď nevytáhl černého Petra a nezaložil si BFC GROUP. ➡ Venku zuří deset ran egyptských.. Ideální čas podnikat? Jestli hledáte viníka toho, co se nyní děje, není to: ✔ Putin, ✔ inflace, ✔ energetická krize, ✔ ekonomická krize, ✔ není to vláda, ✔ válka, ✔ není to morová epidemie, ✔ …… ✔ jsem to já. Prostě, tvůrce všeho zla a karbaník. 😋😋😋😋😋 Víte co mi pak došlo při pohledu na Říp a Milešovku? Už dávno se nesoustředí na to, co byly v době svého vzniku, ale adaptovali se a těch krizí přežili. Vysušení moří a migraci trilobitů, pád meteoritu, omezení společenské poptávky po chrlení lávy a tvorby pevniny, pád meteoritu a vyhynutí dinosaurů, lov šavlozubých tygrů, mamutů původními obyvateli, tedy pračlověky, šarvátky mezi migranty druhu homo sapiens a domorodci. A pořád stojí a produkují funkce. I já se od „čerstvého“ zobáka s mokrým diplomem adaptoval několikrát; a vždycky mi daná krize spíš pomohla v rozvoji než by byla na škodu. Také cítíte, že nyní držíte, v ruce černého Petra? Zkuste se zastavit, zpomalit, a kouknout, jestli již nepřišel čas na inovaci nebo adaptaci? Jestli směřování podniku jde správným směrem, nebo zdali již váš cíl nevyhynul, nebo brzo nevyhyne. Jestli hospodaříte ještě správně, nebo jestli již nepřišel čas pořádnou revizi a začít prodávat porce jídla lidem a ne mamutům, kteří už si moc neobjednávají. Jestli vaše vnitropodnikové účetnictví plní všech své funkce, nebo ještě používáte hliněné tabulky a klínové písmo. Revidujete si vaše plány, nebo stále věříte v to, že cesta je cíl? Využili byste partnera, který by byl s vámi na cestě podnikáním? Inovuje a adaptujete?

Digitalizace je dobrý sluha, ale velmi zlý pán.
😢😢😢😢😢
Osobně mám dvě špatné lidské vlastnosti:
1) Nenávidím opičí práci a snažím si jí vždy nějak usnadňovat.
2) Když něco dělám, dělám to pořádně a občas to až přeženu.

Jako každý, i my v BFC GROUP, jsme začali schůzkami po kavárnách, fast foodech a restauracích a rostli.
Jednoho dne se naše uskupení freelencerů rozhodlo si pořídit náš kutlůšek, který jsme hrdě nazvali kanceláří.

Kancelářička nám vyhovovala, taková ta klasika, stoly, monitory, fatboye místo křesílek…Kávovar, rádio, lednička….

Jenže pak přišel COVID a najednou jsme se nesměli potkávat, a moje lenost se projevila v celé své plné kráse.

Chodit do kanceláře bylo za trest, fyzické schůzky jsme nahradili online schůzkami, začali plnými doušky hltat výhody full remote práce.

A kancelář jsme navštěvovali jen ze třech důvodů:
1) archivace dokumentů,
2) fyzické podepisování smluv
3) a za účelem nakrmit pavouky, kteří se stali fakticky neomezenými pány kanceláře.

Nebudu lhát, bylo to v podstatě zábavné.

Za ten rok a půl nuceného exilu jsme udělali pořádný kus práce, dosáhli pokroku ve virtualizaci celé naší společnosti:
😜zajistili si pořádné přístupy na servery,
😜zdokonalili jsme se ve využívání online nástrojů
😜podstatně zefektivněli přenos dokladů,
😜vyřešili elektronické podpisování dokumentů,
😜zlepšili archivaci,
😜zamilovali se do automatizace pomocí umělé inteligence
😜a hlavně děsně zlenivěli.

Chodit do kanceláře nás v podstatě přestalo bavit.

Samozřejmě jsme vinili původní kancelář, že je daleko, neútulná a ke konci listopadu jsme jí měli opustit a rozhodli jsme najít si hezčí, blíž, prostě tu, která splní naše požadavky.
Tedy místo, kde nás bude zase bavit se scházet s týmem, i klienty.

Hledání bylo dlouhé, ale našli jsme… Jenže pak přišel šok, než jsme se stačili rozhoupat, někdo nám jí „vyfoukl“.

Dnes je konec července 2022, a stále novou kancelář nemáme.
Projevila se má druhá vlastnost, a to přehnání digitalizace.

Virtuální kanceláře, ale mají tři zásadní problémy.

❌Jsou dny, kdy se nemusíme ani zvednout od počítače po celý den.
❌Za dobrý steak servírovaným z keramiky platíme zlatem.
❌Za drobnou hádku s kolegou o nastavení klimatizace platíme svou hříšnou duší.

Nakonec jsme se ale přeci jen poučili:

✔Zajít si po práci na „jedno“ je mnohem víc, a s motivací týmu to dělá zázraky. ➡ Nejsme alkoholici, jen jednou za měsíc budujeme tým.
✔Zefektivňování interních procesů a jejich automatizace způsobuje lenost zaměstnanců, jejich tloustnutí a vyvolává potřebu chodit pravidelně sportovat. ➡ Tenis a golf jsou vhodné nástroje na protažení celého těla.
✔Profilové fotografie zákazníků na sociálních sítích jsou neaktuální a řadu z nich při náhodném potkání na ulici ani nepoznáte. ➡ Nevěříme profilovým obrázkům na sociálních sítích, ale setkáváme se s klienty osobně, abychom je okoukli.

Jak to máte vy? 
#bfcgroup

Objednávky nejsou potřeba, my to máme hozené jinak.
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Nevím proč, ale slova jako nákupní objednávka, a nedej bože, schválení objednávky ředitelem před objednáním, je jedno z nejsprostějších slov, které mohu použít při otázce, jak řídíte náklady své firmy a peněžní toky?
Odpovědi jsou neskutečné.

Chápu, že hra na tahání králíků z klobouku některé majitele baví, a být v permanentním stresu, kolik jsme si toho objednali je svým způsobem životní styl. 😊😊😊😊😊

Mne osobně spíš toto vždy stresovalo, jak pro interní účely, tak i u zákazníků, kteří mi takhle dost významně poškozovali cash flow modely, různé budgety, outlooky a podobně.
Vadilo mi, že udělat dobrý report je spousta práce, a lehkomyslnost klienta vše zkazí.

😒😒😒😒😒
Tak jsem začal pátrat po možnostech, jaký interní objednávkový modul implementovat pro své potřeby i pro klienty.

❌ Udělat si excelovskou tabulku a tisknout. 🚫 (Skvělá věc, jen to není moc elegantní a hlavně, vše musím opisovat z papíru, tonery, papír a náplň do propisky také není zdarma.)
❌Integrované objednávkové systémy v ERP systémů jsou většinou dobré, ale mají své nevýhody. 🚫(Zejména musíte mít přístupný účetní systém, účetní na vás pak křičí, že jste jí něco v systému změnili, a dost často neumí držet informaci, kdo co schválil. Integrace do účetnictví je lepší, jenže to také není zrovna hitparáda, protože tyto propracované moduly jsou součástí až větších ERP systémů. A navíc, každý systém řeší vše „po svém“ a kdo si to má pamatovat, že?
❌ Udělat si malinkou databázi v Access. 🚫 Řešení to je, vyřeší to mnoho problémů, jen je to další přístup někam, a vyřešit datovou integritu je občas problém.
✔ Pořídit si externí schvalovací systém , který umí komunikovat s vašim účetním systémem, je webově integrován a komfortní… ➡Super nápad a trochu výzva něco najít.

😜😜😜😜😜
Nakonec jsme v BFC GROUP našli systém, který zcela splnil naše požadavky. Ucelený systém od wflow.com jsme dokázali na integrovat pro oba naše účetní systémy, #pohoda i #helios, navíc nám i systém umožňuje případně být připojen i na další systémy klientů.

To, že dnes mohu já, i všichni z týmu schvalovat své náklady online, je příjemný bonus pro nás všechny.
To, že klienti získali plnou kontrolu nad svými náklady, je radost.
To, že systém umožňuje i elektronicky podepsat doklady, přiřadit časové razítko, následně spárovat objednávku přímo s došlou fakturou. Je neuvěřitelné ulehčení práce pro všechny. 👌👌👌👌👌

Jak schvalujete interní objednávky vy? Držíte si evidenci? Řešíte danou problematiku?

PS : Obrázek je dodatečně upraven z důvodu obchodního tajemství. Takhle nehezky doklad opravdu nevypadá.
#bfcgroup

Kdo má čas, kdo má čas?
😢😢😢😢😢😢
Jenže když si ho neuděláme, mít ho nemůžeme.

Asi 4 roky vlastním takovou šikovnou krabičku (Timeular)
Dávno ji již nepoužívám k účelu, ke kterému jsem jí tehdy plánoval využívat.
Během zaznamenávání aktivit práce jsem totiž přišel na to, že děláme velmi velké množství zbytečné práce, která je sice důležitá, ale vážně nepřináší ani korunu zisku.

Třeba schválení faktury – víte kolik času to zabere. Při dvoustupňovém schválení přes e-mail. I několik dní… (5 minut pro každého napsat e-mail, čekání, vytisknutí podkladů, nahrání do banky, zpracování příkazu, atd. atd.)

Občas mou šikovnou krabičku půjčím nerozhodnutému klientovi, ať tyto neproduktivní činnosti sleduje.

Proto jsme v BFC GROUP hledali a našli poměrně slušný nástroj právě na schvalování našich interních nákladů. Máme toto zatím nasazeno i u klientů účtujících v systému #Pohoda i #Helios. Protože je to šikovný nástroj od wflow.com využitelný napříč potřebami klientů, využíváme jej.
S ohledem k možnosti dointegrovávat řešení i na další běžné účetní software klientů, jsme ready :D.

Víte co se stalo? Klienti nám přestali posílat miliony emailů se schválením… Začali nám jednoduše doklady schvalovat v systému, odpadli dohady, že jsme něco zaplatili, co třeba zatím platit nechtěli, podstatně si zlepšili možnosti řízení cash flow, daleko snáze si začali sledovat náklady a hlavně se začali zase naplno věnovat businessu.

Přitom základní myšlenka byla jednoduchá. Pojďme klientům nabídnout jen to co mi opravdu využíváme. Tím, že my využíváme stejný systém pro naše interní potřeby, dokážeme nejen nabídnout něco, co opravdu umíme, ale zejména zprostředkovat zkušenosti a ukázat nejlepší způsoby, jak danou věc využíváme.

Kdo má čas, kdo má čas.. Integrace trvá řádově pár hodin. 😀

V případě zájmu nás kontaktujte, nalezneme řešení i pro vás. A půjčíme vám i onu magickou krabičku 😀

Protože daný nástroj je integrální součástí automatizačních systémů pro zpracování dat od klientů. Někdy příště napíšu o tom, jak jsme z E2E procesu zadání faktury, tedy nudné záležitosti s dobou trvání cca 30minut, udělali zábavu na 6minut.

#bfcgroup

Jak hospodaříme? Proč mi nevychází peníze na účtech? Jakou nejlepší cenovou politiku volit či jak hospodařit co nejvýhodněji?
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Dnes a denně řeším podobné otázky u klientů?
Často mne až překvapuje, jak různorodé odpovědi získávám.
😜😜😜😜😜😜

❌Asi to řeší účetní. Nevím, nedostávám včas, nebo vůbec reporty, nebo těm reportům plně nerozumím. Když se na něco zeptám odpověď je poměrně zmatená.
❌Asi mám špatně nastavené peněžní toky. Bych se o to měl více zajímat, jenže kde začít? Jenže účetní mi nedokáže poradit.
❌Asi už naše kalkulace jsou starší, jenže nemám čas ani dostatečné podklady to rozpracovat.

Ano, tušíte správně, odpovědi jsou skoro vždy jak přes kopírák. A ano, slyším, že říkáte, chtělo by to finančního manažera, jenže ten stojí spoustu peněz a jak vůbec poznám toho správného, stačí mi naše účetní, ona to nějak zvládá a já nějak zvládnu ten zbytek.

Jedním z hlavních důvodů, když jsem se rozhodli založit BFC GROUP, bylo:
✔ nabízet právě odpovědi na výše zmíněné otázky,
✔ využít faktu, že máme zkušenosti a dovednosti v dané oblasti a
✔ dokážeme pomoci firmě klienta růst.

Už nás prostě nebavilo koukat se na to, jak majitelé a manažeři firem nedostávají odpovědi na své otázky, nebo – ještě hůř – musejí se věnovat samostudiu finanční analýzy a principům účetnictví. Pravdou je, že někdy až žasnu, co vše se naučili, ale přijde mi to jako ztráta času, ztráta potencionálu firmy a spousta zbytečně vynaložených prostředků.🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Když jsme vymýšleli náplň naší činnosti, svezli jsme se na hlavní myšlence sdílené ekonomiky.
Když se dnes sdílí auta, byty, kola a koloběžky, proč nesdílet služby finančního manažera.
Vždyť je to podobné, plat finančního manažera, s odvody, vyjde na cca 130 000 a skutečně ho využiji jen párkrát v měsíci.
Navíc mu musím zaplatit programy, počítač, auto, telefon a kdo ví, kde ho budu hledat.

S myšlenkou jsme si dále hráli a hledat řešení.
Výsledek se nám postupně trošku rozšířil i o bezpapírovou kancelář, přenos dokumentů od zákazníka k nám, automatizaci, UI…

A zde je naše hlavní výhoda a výhoda sdílení.
Když jednotlivě kupujete licenci a využíváte jí pouze pro svou firmu, celý náklad dělíte jednou.
Když stejnou licenci vydělíte 5, 10, rozdíl už je znát.
Stejné to je s platem finančního manažera, vybavením IT technikou, školeními atp.

Kalkulace hovoří jasně. Pro řadu společností v segmentu SME vycházíme:
🤑 levněji než pořízení finančního manažera a dokonce i
🤑levněji než jejich aktuální účetní kancelář.
A navíc klient získá:
✔Pečlivě okomentované reporty o finanční situaci podniku.
✔Nastavené a řiditelné peněžní toky ve společnosti.
✔Partnera při řešení ekonomických otázek.

Jestli bych něco chtěl na trhu účetních změnit, tak odstranit dogma, že účetní jsou podivíni, zbytečný náklad a pro chod firmy nejsou potřební. Jde to i jinak a může být i přínos pro firmu

Jak to máte vy? Využili byste služeb finančního manažera?

Já si tu svojí účetní kancelář asi nikdy nezaložím.
😜😜😜😜😜
místo toho si založím FINTECH

Kdo zná naši práci, ať již pod značkou Ing. Michal Ševčík, CAE, nebo pod značkou MSV GROUP , měl vždy problém s tím nás zaškatulkovat.
😜😜😜😜😜
Prostě obyčejný účetní jsem nikdy nebyl, respektive nebyli.

Ani jsme si na to vlastně nikdy nehráli.
🤔🤔🤔🤔🤔
Prostě jsme si svou práci udělali a poskytli zákazníkovi vždy to, co potřeboval a chtěl.
😊😊😊😊😊
Většinou takovou tu klasiku,
👌“protáhnout“ firmu auditem,
👌v čas odreportovat,
👌zkonsolidovat výkazy,
👌nastavit reporty aby fungovaly,
👌zhodnotit ekonomickou výkonnost firmy,
👌připravit finanční plány,
👌doimplementovat projekty
👌nebo vytáhnout firmu z průšvihu.

😜😜😜😜😜
Prostě trochu divočina.. kterou máme rádi… a při akceptaci, předat „klíčky“ k řízení a zmizet…
Docela nás to baví…
Jenže já s sebou nosím už leta takový sen, mít takovou malou účetní firmu, ušmudlat si finanční výkazy, odreportovat výkazy jednatelům a pomáhat jim v jejich růstu, v tom, co umím dobře – tedy v podnikových financích. Jenže vždy, když přijde možnost se s firmou začít „mazlit“, bylo rozhodnuto, že my to dělat nebudeme.

🤣🤣🤣🤣🤣
Asi si za to můžeme sami, protože vyznáváme tři základní jednoduchá pravidla.

✔košilky patří na ženu jednatele, a ne na fakturu,
✔kurýrem se mají posílat květiny, ne stohy faktur,
✔do polic patří poezie, ne šanony s došlými fakturami.

Covid nás donutil přemýšlet a snít. A tak jsme si vysnili naši účetní společnost.
Udělali si
✔Vizi,
✔Misi,
✔Externí analýzu,
✔Interní Analýzu,
✔…
✔SWOT analýzu
✔SAF analýzu…

Prostě takovou tu klasiku, co děláme klientům.. A založili si BFC GROUP, s jednoduchou vizí, zprostředkovat SME firmám kvalitní služby a umožnit jim soustředit se na business a ne na účetnictví. A konečně si pořídit malou účetní kancelář, vizitky, klotové rukávy a takový ten zelený kšilt.

Přitom to bylo tak jednoduché. Využít úspor z rozsahu při cenotvorbě, pořídit pořádný účetní a reportovací software a využít našich dlouhodobých zkušenosti z oblasti financí, a nabízet to na trhu.
Jenže my ne, my to musíme zase přehnat. 😀

Pokyn zněl jasně: „Dokupme si nový účetní software #Helios ke stávající #Pohoda, mějme takové etalony na českém trhu v oblasti účetnictví, dointegrujeme si document management system, pak jsme našli řešení od wflow.com, a usnadněme si práci, na reporting si pořiďme #FIMIS a #Equanta a odhoďme excel, jako zastaralý a využívejme účetní software na účto, a reportujme v tom, v čem se má. Strašně jednoduché.

Jenže to my ne, v dobré víře, to začneme nabízet zákazníkům, ti jsou nadšeni a opět začnou říkat. Michale, ale vy nejste moc účetní kancelář, vy spíš dodáváte komplexní služby v oblasti finančního řízení ne, a možná bych vás spíš zařadil do FinTechu, ne? Je až neuvěřitelné, jak vám všechno se vším komunikuje.

Jak to máte vy, myslíte si, že účetnictví a finance musí být nuda? Nebo byste chtěli řešit účty moderně?

Co vás nenaučí na Harvardu, ale je dobré vědět.

🤗🤗🤗🤗🤗

Dnes ráno jsem se probral a zjistil, že dneska to nepůjde.
❗ Vzduch smrděl po kouři,
❗ vyprovodit ženu na autobusovou zastávku pro nás alergiky byl nadlidský úkol,
❗ sednout do auta, ani náhodou.

✔ Tak jsem si lupnul prášky proti alergii,
✔ zavolal do kanceláře, ať mi zruší schůzky,
✔ odbelhal jsem se do své domácí pracovny,
✔ pofackoval to nejnutnější,
✔vrátil se do obýváku
✔ pustil si TV.

No a tam šok, Lada Kolovratová zcela mimořádně nevysílá od zvířátek, ale je u hasičů…
🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

To nechceš vidět.

🤗🤗🤗🤗🤗

Dneska vážně radši nic dělat nebudu.

Pustím si DVD a v přehrávači nějaká pohádka.🤷‍♀️ Ok, proč ne?🤦‍♂️

Již delší dobu přemýšlím, kdy je vhodný čas založit podnikání? Nebo o tom, jaké znalosti a dovednosti musím mít pro úspěšné založení podnikání.

❗❗❗❗❗

Přátelé, vždyť to v těch pohádkách všechno je.

Je to poměrně promyšlený a dlouhodobě prověřený cyklus. Sestávající se ze 4 základních kroků.

1️⃣ Prvním krokem, kterým musíme projít, je vždy jít do učení. Tedy nastoupit do svého prvního zaměstnání a tam se naučit pořádně své řemeslo. To, že ve svém prvním či druhém zaměstnání nevydělám miliony, tak nějak svou logiku má. Ale účel je přece jiný – vytřískat z učení maximum znalostí a dovedností pro další kroky.

2️⃣ Druhým krokem se vydat na cestu krajánka, který již chvíli stojí na vlastních nohách a rozhlíží se po světě. A zkouší vydělávat peníze, a dále „okukuje“, jak to dělá svět v okolí. Nepřipomíná vám to první krůčky kolem OSVČ? To, že už možná i první „peníze“ začnou chodit, je hlavně zásluhou toho, že své řemeslo už umíte, ne?

3️⃣ Ve třetím kroku vás už krajánkování přestane bavit a jdete si zúročit své dovednosti, znalosti a i tu trochu peněz, co jste vydělal. Tak si koupí nebo postaví mlýn, ne? Onen pantáta není nic jiného než zobrazení podnikatele. A co dělá? Pouze zhodnocuje kroky č. 1 a 2, ne?

4️⃣ Ve čtvrtém kroku se z podnikatele stává zaměstnavatel a začíná najímat lidi do učení. A začíná nehorázně bohatnout. Myslíte, že toho dosáhl jen náhodou? Asi ne. Pouze předává zkušenosti 1. kroku, a zhodnocuje kroky 2 a 3.

Nepřipomíná vám to něco? Není ten cyklus uzavřený?
Ano je, má tvar kruhu.

Často se na nás v BFC GROUP obracejí zákazníci s tím, že by chtěli začít podnikat, nebo jim podnikání moc nefunguje. Občas si říkám, že přece není možné, aby to takhle kazili… Vždyť těch knih a příruček o podnikání, některých dobrých, některých horších je na trhu tolik. Problém je to, že dost často neprojdou prvním krokem, a uvíznou v druhém kroku, typicky schwarz systém, pojišťováci, realiťáci. Nebo rovnou začnou jako podnikatelé, pak zkouší OSVČ, pak zkusí zaměstnávat lidi.
Zkuste si nakreslit onu cestu. Co vám vznikne, ležatá osmička.
A víte čeho je ležatá osmička symbolem?
🤢Nekonečna.
🤢Nekonečna problémů
🤢Nekonečna starostí
🤢Nekonečna pádů a vzestupů.

A víte, čeho je znak 0 symbolem?

Jak to máte vy? Jak jste začínali vy?

Prodat za každou cenu, nebo budovat vztah s klientem.
🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️🤷‍♀️

Doufal jsem, že podobný příspěvek nebudu muset nikdy sdílet, že doba už je jinde. Ale asi ne…
V poslední době se začali množit praktiky z konce minulého století.
Možná ještě horší…
Tehdá to bývalo prodej, nebo prodá někdo jiný..
Dnes je to spíš urvi co můžeš, a když to nejde silou, pojďme do toho ještě větší silou.
Přitom zákazník již není hloupý, je edukovaný a náročný…
Tak proč jsme najednou zapomněli na obchodní model.
✔Zaujmi.
✔Zjisti potřeby.
✔Vyřeš problém, který potencionální zákazník má.
✔Navrhni mu řešení problému
✔ a uzavři smlouvu.

Dneska NÉ 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

„Kdo má čas, kdo má čas, ale jak ho můžeme mít, když si ho neuděláme, že?“

Prostě hodím nabídku.. Prostě nezohledním nic… Prostě urveme kšeft..

To jsme vážně v době COVIDU zapomněli, že už dávno se neprodává zboží, ale služba.. A dávno se neprodává produkt, ale užitek?

Možná jsem naivní, ale vždy se snažíme zákazníkovo potřeby poznat, pochopit a nabídnout jen to, co chce. Ať již #poradenství#reporting ,#účetnictví nebo jednorázovou konzultaci. Když naváži spolupráci, tak můžeme dál hledat co klienta „tlačí“, obchod je dlouhodobá záležitost. My v BFC GROUP využíváme tři citáty

👌Nehoňte se za penězi, ale za vizí. Peníze si vás pak najdou samy.
👌To, jak vaše věci fungují, o vás říká mnohem víc než to, co jste schopni manifestovat..
👌Důvěru si budujete dlouho, ale ztratit jí můžete během okamžiku.


Jak to máte vy? Co Vám funguje?

Kdy už ty podnikáníčka konečně vyhynou?
🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️
Rozmohl se nám tu takový nešvar – „podnikáníčka“, měl jsem je dávno za vyhynulá.

Jenže ne, ona se vrátila.

😒😒😒😒😒

V podnikání platí poměrně jednoduché zlaté pravidlo.

✔Draze prodávat,
✔levně nakupovat
✔a pozdě platit faktury.

Bohužel ono zlaté pravidlo se dá vyložit třemi způsoby, dobře, špatně a absolutně nevhodně a založit si podnikáníčko.

❌ Trhy, na kterých se dá zejména jen dlouhodobě draze prodávat, jsou monopolistické trhy a ruku na srdce, nikdo z nás nemá tolik prostředků na to konkurovat monopolům.
❌Trhy, na kterých se dá využít možnost levně nakupovat, draze prodávat skutečně existují. Jedná se o všechny různé všelidové veselice jako poutě, slavnosti, nebo prostý přeprodej zboží lidem, kteří nevědí, kde zakoupit. (Ze zkušenosti pár podobných trhů, i podnikatelům znám a je mi občas z jejich hokynářství smutno.)
❌ Trhy, kde se dá draze prodávat, levně nakupovat a pozdě nebo vůbec neplatit faktury, už skoro neexistují. Kvalita poskytovaných služeb či zboží, je vlivem nízké ceny, řekněme, zvláštní, zákazník většinou už kvalitu pozná, a problémy s placením, či neplacením faktur je poměrně snadno řešitelný. 1. upomínka, 2. upomínka, 3. předžalobní výzva… Jen to trochu déle trvá…

😁😁😁😁😁

Ono vybudovat firmu není vůbec složité:
✔ Vytvořit si vizi podniku,
✔ dále si vizi rozpracovat do mise,
✔ zformalizovat si business plán.
✔ Vytvořit si investiční, finanční plán i plán dalšího rozvoje.
✔ Stavit se u notáře a založit firmu nebo na živnosťák a požádat si o povolení podnikání.

Jenže podnikatelem se nestáváte okamžikem zápisu do obchodního rejstříku či získáním živnostenského listu.

Podnikatelem se stanete, až když definitivně pochopíte ono zlaté pravidlo podnikání a jeho skutečný význam.

▶ Dlouhodobě draze prodávat můžete, pouze když prodáváte služby/výrobky s vysokou přidanou hodnotou, která odpovídá zákazníkovo potřebám.
❗Víte, co opravdu zákazníci chtějí?

▶ Dlouhodobě levně nakupovat také není kdo ví jaká věda, nakupujte jen zboží či služby vždy v takové kvalitě, kterou potřebujete pro to, abyste dokázali plnit požadavky vašich zákazníků. Argument, že nejdražší zdroj ve firmě, jsou zaměstnanci – ano, zadarmo nejsou, ale buď je dokážu „prodat“ v bodě 1 pravidla, nebo je musím zlevnit. Co zkusit 21. století a automatizovat?
❗Kolik toho máte již nyní automatizovaného?

▶ Posledním krokem pravidla je „pozdě platit faktury“. Přátelé, ono pravidlo nehovoří o ničem jiném než o kvalitním cash flow managementu?
❗ Znáte skutečnou hodnotu ČPK nebo váš finanční cyklus?

My v BFC GROUP nejen že ono zlaté pravidlo dlouhodobě dodržujeme, ale pomáháme zákazníkům s jejich aplikací v jejich firmách. Ať již v oblastech #poradenství#controllingu#reportingu nebo i #účetnictví. Možná jsme naivní, ale když to funguje u nás, proč se nepodělit o zkušenosti s ostatními?

A co vy, máte podnikáčníko? Nebo už máte podnikání?
#bfcgroup